Δηλώσεις - Αποφθέγματα
Κατηγορίες
Πρόσωπα
Δεκέμβριος 2015
Ασεβής δεν είναι εκείνος που δεν παραδέχεται τους θεούς των πολλών
Ασεβής δεν είναι εκείνος που δεν παραδέχεται τους θεούς των πολλών, αλλά εκείνος που αποδίδει στους θεούς τις δοξασίες των πολλών. Ό,τι φρονούν οι πολλοί για τους θεούς δεν είναι γνώση αλλά προλήψεις, απ? όπου στους κακούς προκαλούνται από τους θεούς οι μεγαλύτερες βλάβες και οι ωφέλειες στους καλούς. Ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, επειδή ακριβώς, όταν εμείς υπάρχουμε, ο θάνατος δεν υπάρχει. Όταν όμως ο θάνατος είναι παρών, τότε εμείς δεν υπάρχουμε. Επομένως ούτε με τους ζωντανούς έχει σχέση ούτε με τους πεθαμένους…
Ιούνιος 2013
Ο θάνατος δεν θα πρέπει να μας απασχολεί
«Το πιο φρικτό από τα κακά, ο θάνατος, δεν είναι τίποτα για μας. Επειδή όταν υπάρχουμε εμείς, ο θάνατος δεν υπάρχει, και όταν επέλθει ο θάνατος, δεν υπάρχουμε εμείς» «Η σωστή γνώση πως ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας κάνει απολαυστική την θνητότητα της ζωής. Όχι επειδή της προσθέτει άπειρο χρόνο, αλλά επειδή την απαλλάσσει από τον πο…
Δεν πρέπει να καταστρέφουμε αυτά που έχουμε
Δεν πρέπει να καταστρέφουμε αυτά που έχουμε και να επιθυμούμε αυτά που δεν έχουμε, αλλά να θυμόμαστε πως ό,τι έχουμε ήταν αυτό που κάποτε ευχόμασταν.
Ο γρίφος του Επίκουρου για το θεό
Έχει ο Θεός τη βούληση να εμποδίσει το Κακό αλλά δεν μπορεί; Άρα δεν είναι Παντοδύναμος. Μπορεί αλλά δεν θέλει; Τότε δεν είναι Πανάγαθος. Έχει τόσο τη βούληση, όσο και τη δύναμη να το εμποδίσει;Τότε από πού προέρχεται το Κακό; Δεν έχει ούτε τη βούληση ούτε τη δύναμη; Τότε γιατί τον λέμε Θεό;
Σε κάθε επιθυμία
Σε κάθε επιθυμία, πρέπει να τίθεται το ερώτημα: τι θα μου συμβεί αν πραγματοποιηθεί αυτό που θέλω και τι αν δεν πραγματοποιηθεί;