Κείμενα

Το παραμύθι των πλεοναζόντων καθηγητών Πληροφορικής

Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013

Εκπαιδευτικό Σύστημα

resized

Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια στοχοποίηση των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής ως πλεονάζοντες (προφανώς στο μυαλό του μέσου Έλληνα βαπτίζονται αργόσχολοι), προκειμένου η κοινωνία, αλλά και οι συνάδελφοι να δεχτούν ως ώριμο φρούτο τη θυσία των, για να ικανοποιηθεί σε πρώτη φάση το ανθρωποφάγο θηρίο της επιβαλλόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης.

Θα μπορούσε να είναι ένα ορθό σενάριο, όμως η πραγματικότητα και οι αριθμοί διαψεύδουν και καταδεικνύουν την υστεροβουλία της αναπαραγωγής τέτοιων φημών-ειδήσεων.

Στην Αθμια και Βθμια εκπαίδευση υπηρετούν περί τους 7000 καθηγητές πληροφορικής (απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ) και βάσει των τελευταίων (απορριπτέων από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου) υπολογισμών του αλγορίθμου του ΥΠΔΒΜΘ, περί τους 2500 δεν έχουν οργανική θέση στη Βθμια εκπαίδευση.
Είναι όμως πράγματι αυτοί οι συνάδελφοι χωρίς αντικείμενο?

Είναι αργόσχολοι?

Πηγαίνουν στα σχολεία τους και κάθονται, πίνουν καφέ?

Προφανώς, ο κόσμος δε γνωρίζει ότι οι εικονικά πλεονάζοντες αυτοί εκπαιδευτικοί αποσπώνται κάθε χρόνο και σε σχολεία της Αθμιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το ΥΠΔΒΜΘ: «…για το σχολικό έτος 2011-2012 έχουν οριστεί και εφαρμόζουν το Ολοήμερο Πρόγραμμα 4.329 επί του συνόλου των 5.227 Δημοτικών Σχολείων της χώρας.

Αναλυτικότερα έχουν οριστεί 3.366 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, στα οποία λειτουργούν 3.728 Ολοήμερα Τμήματα … μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα 2.134 Ολοήμερα Τμήματα των 963 Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.»
πηγή: http://www.minedu.gov.gr/home/dioikitika-eggrafa-main/58-eggrafa-protobathmias-ekpaideysis/3558-01-11-11-sygkentrotika-stoixeia-oloimeron-dimotikon-sxoleion-oloimeron-dimotikon-sxoleion-me-eaep-kai-oloimeron-nipiagogeion-gia-ti-sxoliki-xronia-2011-2012.html

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, υφίστανται 963 Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, τα οποία έχουν πρόγραμμα με 24 ώρες Πληροφορικής (1 οργανική θέση έκαστο, πρόκειται για 12θέσια σχολεία) και κάποια μεγαλύτερα σχολεία με ακόμα περισσότερες ώρες. Το πλήθος των σχολείων αυτών έχει αυξητική τάση και πιθανότατα τη χρονιά 2013-14 θα λειτουργούν περισσότερα από 1200.

Ένα άλλο δεδομένο είναι τα υπόλοιπα 3366 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έκαστο έχει στο πρόγραμμά του 4 ώρες Πληροφορικής. Ανά ομάδα 5 σχολείων λοιπόν, συνιστούν μια πλήρη οργανική θέση καθηγητού πληροφορικής (με την υπερβολική παραδοχή ότι δύναται εκπαιδευτικός να υπηρετεί σε 5 σχολεία).

Συνεπώς εκτός από τις 963 μη συστημένες ακόμα (φέτος γίνεται (;) η αρχή με τη σύσταση του κλάδου στην Αθμια) οργανικές θέσεις υπάρχουν ακόμα 673 θέσεις για να καλύψουν οι καθηγητές πληροφορικής πλήρως το ωράριό τους. Με το πλεόνασμα των 2500-963-673 = 864 καθηγητών όμως τι γίνεται, ρωτάει ο εκάστοτε καλοθελητής…

Στον όλο μέχρι στιγμής υπολογισμό, δεν έχει υπολογιστεί ότι εκπαιδευτικοί πληροφορικής καλύπτουν υπολοιπόμενες ώρες (σε Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) που δεν δικαιολογούν οργανική θέση (κάτω των 12 ωρών ανά σχολείο), θέσεις συναδέλφων διευθυντών, συναδέλφων με θητεία σε ΠΛΗΝΕΤ κτλ, με απόσπαση σε φορείς όπως η ΚΥ του ΥΠΔΒΜΘ, Δνσεις Αθμιας και Βθμιας, όπου κρίνονται άκρως απαραίτητοι (πχ μηχανογράφηση ΥΠΔΒΜΘ) και για το λόγο αυτό κάθε χρόνο ανανεώνεται η απόσπασή τους.

Η παραπάνω αναφορά σε αριθμούς για πολλούς είναι περιττή αφού δεν έχει αναφερθεί καθόλου και από κανέναν(…) ότι στον κλάδο της Πληροφορικής προσελήφθησαν 323 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 56 μειωμένου ωραρίου για το σχολικό έτος 2012-13 στην Αθμια, καθώς και κάποιοι λίγοι στη Βθμια κάτι που αποδεικνύει την αδυναμία κάλυψης λειτουργικών κενών με μόνιμους, παρά την ήδη εφαρμοζόμενη ελαστικότητα στις μετακινήσεις μεταξύ Βθμιας και Αθμιας (πολλοί συνάδελφοι συμπληρώνουν το ωράριο που έχουν στη Βθμια σε σχολεία της Αθμιας).
πηγή : http://xenesglosses.eu/2012/11/201213-19112012/, το οποίο αποδεικνύει ότι το πλήθος των μόνιμων καθηγητών πληροφορικής ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης.

Βάσει όλων των παραπάνω, εφεξής, οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά σε υπεράριθμους εκπαιδευτικούς πληροφορικής προέρχεται εκ του πονηρού και σε καμία περίπτωση δεν υπηρετεί τον Έλληνα φορολογούμενο, τον Έλληνα μαθητή, τον Έλληνα γονιό, αλλά προφανώς άλλα συμφέροντα τα οποία δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν.

Αναρρωτιέμαι τέλος, αν έχει κάποιο νόημα η συνεχής αναπαραγωγή κλάδων «υπό απόλυση» από αιρετούς εκπροσώπους, οι οποίοι δυστυχώς αρνούνται να προβούν σε περαιτέρω ανάλυση υποστηρίζοντας τη θέση του εν λόγω κλάδου.

Υ.Γ. Ως υστερόγραφο, για να μην αποπροσανατολιστούμε από το σκοπό του άρθρου, παραθέτω τις εργασίες στις οποίες συμμετέχει (αν όχι «πρωταγωνιστεί») ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής, στη Σχολική μονάδα που υπηρετεί

(πηγή https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CC0QFjAA&url=http%3A%2F%2Falkisg.mysch.gr%2Fsteki%2Findex.php%3Faction%3Ddlattach%3Btopic%3D4073.0%3Battach%3D2553&ei=CYu0UaLtGsO6O77KgfAP&usg=AFQjCNHzbGDBOMK7-qK32DEYUQFNdePLXg&bvm=bv.47534661,d.ZWU) ,

στις οποίες θα προσέθετα το προσωπικό μεράκι του καθηγητή που με τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό (όπου δεν υπήρξε ΕΣΠΑ) προσπαθεί να στήσει ένα εργαστήριο με ερείπια υπολογιστών-δωρεών τραπεζών, ιδιωτικών σχολείων, οργανισμών κτλ με χρήση τεχνολογιών LTSP (thin-fat clients), βελτιστοποιώντας την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας με μηδενικό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, ως δείγμα μόνο της προσφοράς του κλάδου.

Δέδας Κωνσταντίνος ΠΕ19

Σχετικά Κείμενα

11χρονος μαθητής κατασκεύασε ρομπότ παρασκευής τσαγιού

Δευτέρα, 09 Νοεμβρίου 2015

Ο Δημήτρης Καλοπίσης, ασχολείται με την ρομποτική απο 9 χρονών οταν ζήτησε απο τον Αγιο Βασίλη να του φέρει ένα ρομποτ (LEGO MINDSTORMS EV3) που να το…

Noam Chomsky Spells Out the Purpose of Education

Παρασκευή, 29 Απριλίου 2016

E + ducere: “To lead or draw out.” The etymological Latin roots of “education.” According to a former Jesuit professor of mine, the fundamental sense …

Άλλα Κείμενα

Μια ακόμη σημαντική αλήθεια για την Ελλάδα

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

resized

Δρ. Σπύρος Παρασκευόπουλος Ομότιμος Καθηγητής της Οικονομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Λειψίας, Έδρα Μακροοικονομίας και Διευθυντής Του Ινστιτούτ…

«H φάρσα της επιτυχημένης λιτότητας»

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2015

Οταν κάποιος λέει ότι το πρόγραμμα λιτότητας στην Πορτογαλία ήταν επιτυχία, είναι σημαντικό να ρωτήσει: «Για ποιον ήταν επιτυχία; Ποιος επωφελήθηκε απ…

H δικτατορία των φελλών

Κυριακή, 17 Ιανουαρίου 2016

Στη ζοφερή εποχή που ζούμε και με την εκμηδένιση όλων των ανθρώπινων αξιών και δικαιωμάτων -και ειδικά στη χώρα μας, όπου το τούνελ είναι σε «χειροπια…