Κείμενα | Δημόσιο - ΔΕΚΟ
Αττική οδός .Ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα όλων των εποχών
«Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο "εκλεκτός" επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας.
Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια. Τι κάνουν οι "εκλεκτοί" μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν».
Απόσπασμα είναι από την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Παπακωνσταντίνου –εννοεί τον όμιλο Μπόμπολα- και περιλαμβάνετε στα πρακτικά της βουλής στις 30/6
Θέλετε και άλλα διαυγή, σύννομα και φωταγωγημένα σκάν- δαλα; Αττική Οδός. Οι τελικές πληρωμές ήταν 1.200.000.000 ευρώ. Το 92% του ποσού είναι κρατική χρηματοδότηση, άμεση ή έμμεση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο «εκλεκτός» επιχειρηματικός όμιλος συνέβαλε με 8%. Όχι με δικά του λεφτά. Με δάνειο, με κρατική εγγύηση κιόλας. Τι συμβαίνει σήμερα; Η σύμβαση, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, λέει ότι είναι 2,8 ευρώ το κάθε αυτοκίνητο για τριάντα τρία χρόνια. Η απόσβεση της δαπάνης, που ήταν 1.200.000.000 ευρώ, έγινε σε δύο χρόνια. Τι κάνουν οι «εκλεκτοί» μεγαλομέτοχοι του επιχειρηματικού ομίλου επί τριάντα τρία χρόνια; Εισπράττουν. Όμοια είναι και η ιστορία με τη Γέφυρα Ρίου– Αντιρρίου, με το αεροδρόμιο «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», καθώς και η ιστορία με τη «HOCHTIFF».
Πριν περάσουμε στην τοποθέτηση του Ρέππα που αντέδρασε σήμερα στο κίνημα που υπάρχει από πολίτες ενάντια στα διόδια, δέστε το βίντεο και πάρτε υπʼ όψιν σας τον τρόπο που η κυβέρνηση κάνει τα πάντα για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των κατασκευαστικών ομίλων.
Ας τα πιάσουμε απʼ την αρχή. Σύμφωνα με την νομοθεσία (νόμος 3555/2007), η "παραχωρησιούχος" εταιρία μπορεί να απαιτήσει από τον χρήστη που δεν πλήρωσε τα διόδια την καταβολή του 20πλασίου του αντιτίμου σαν αστική ποινή. Αυτό μέχρι τώρα δεν έχει γίνει και ο λόγος είναι απλός. Αν ζητηθεί από πολίτη να υποστεί αυτή την κύρωση αυτός μπορεί να αρνηθεί και να προσφύγει στα δικαστήρια γιατί σύμφωνα με έγκυρους νομικούς: «Η διάταξη αυτή είναι αντισυνταγματική αφενός γιατί δεν παρέχει στον πολίτη το δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης και αφετέρου γιατί παρέχει στο προσωπικό της παραχωρησιούχου ιδιωτικής εταιρίας αρμοδιότητες δημοσίου υπαλλήλου».
Και όχι μόνο αυτό αλλά ο πολίτης απʼ τον οποίον θα ζητηθεί να πληρώσει το πρόστιμο έχει κάθε περιθώριο να προσφύγει στα δικαστήρια σχετικά με την νομιμότητα της σύμβασης κατασκευής των οδών που μπάζει από παντού και έτσι η εταιρία που εκμεταλλεύεται τα διόδια δεν το ρισκάρει.
Η κυβέρνηση τα γνωρίζει όλα αυτά και σε μια προσπάθεια να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πλουτοκρατών –κύρια του Μπόμπολα- που δραστηριοποιούνται σʼ αυτό τον τομέα νομοθέτησε την μη καταβολή διοδίων φορολογικό αδίκημα.
Ούτε αυτό περπάτησε όμως και έμεινε στα χαρτιά. Έτσι λοιπόν σήμερα βγήκε ο Ρέππας στην τηλεόραση και μας το …γύρισε στο φιλότιμο. Πληρώνετε, μας είπε, τα διόδια γιατί διαφορετικά θα αναγκαστεί να τα πληρώσει στους καπιταλιστές "παραχωρησιούχους" το κράτος, δηλαδή όλοι μας.
Πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα σκανδάλου σήψης και διαφθοράς που διαπράχθηκε από τους πολιτικούς μας και για το οποίο από ότι γνωρίζω, ουδείς από όλες τις κυβερνήσεις που περάσανε θέλει να το «αγγίξει». (ακόμα και αυτοί που κάνουν ότι έχουν ως αποστολή να χτυπήσουν την σαπίλα και την διαφθορά ανελέητα οι υπερπατριωτες) γιατί «καίει» είναι ότι «παραχωρήθηκε» με πολύ «έξυπνο» τρόπο στους κυρίους της αττικής οδού ταυτόχρονα και η εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών και θα εξηγήσω πως… ο ερχόμενος από Κόρινθο αντί να μπαίνει με παράκαμψη στην είσοδο της αττικής οδού (αφού έτσι είναι υποχρεωμένος να πληρώσει και δεύτερα διόδια για να μπει στην Αθήνα, ενώ αν ακολουθήσει τον παλιό μέσω Σκαραμαγκά όχι ) έχει φτιαχτεί με τέτοιο τρόπο ο νέος δρόμος και έχει ενωθεί στο «κατάλληλο» σημείο (βλέπε φωτο) που ακόμα και ο «γνώστης» ειδικά βράδυ «μπαίνει» στην αττική οδό χωρίς να το καταλάβει. και φυσικά ρίχνει το παραδακι γιατί «φροντίσανε» αμέσως στα 300μετρα να έχουν διόδια .και καλά οι Αθηναίοι το γνωρίζουν οι ξένοι τα κοροΐδα που πληρώνουν δυο φορές από την Κόρινθο μέχρι την Αθήνα ;τι φταίνε . γιαυτο λέω ότι «παραχωρήσανε» και την υπόλοιπη εθνική οδό στους ΑΤΤΙΚΑΡΧΕΣ ασφαλώς εδώ μιλάμε για τεράστια ποσά όχι για δεκάρες.
Κανονικά θα έπρεπε να παρεμβει η Ε.Ε αφού στην ουσία τα «κοροΐδα» είναι οι ξένοι που λόγω «άγνοιας» γίνονται θύματα. δεν τολμάει όμως κανείς να το καταγγείλει. για να μην τα «χαλάσει» με τους ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ αφού αυτοί στο κάτω-κάτω (όπως οι πολιτικοί μας παραδέχονται) κυβερνούν τώρα .Οπότε ποιος να ασχοληθεί με αυτή την «νόμιμη» ΚΛΟΠΗ ;
Σχετικά Κείμενα
Η Αρχή εμποδίζει τον ΟΤΕ να προσφέρει φτηνότερα τιμολόγια
Εως και 30% φτηνότερη σταθερή τηλεφωνία και Ιντερνετ θα μπορούσαν αν απολαμβάνουν τα 3,5 εκατομμύρια συνδρομητές του ΟΤΕ, μεταξύ των οποίων και οι μι…
Κρατικός τομέας και ιδιωτικό χρέος στην Ελλάδα του νεοφιλελευθερισμού
Στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής οι κοινωνικές σχέσεις αρέσκονται στο παίγνιο της παράλλαξης. Οι σχέσεις εκμετάλλευσης στη διαδικασία της παραγω…
Άλλα Κείμενα
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Πρώτο παράδειγμα: «Οικονομικοί Πόροι. - Κατανομή εσόδων ανά κατηγορία πηγών και προβλεπόμενης δαπάνης (ποσοστά % επί του συνόλου των εσόδων) - Οι διαθ…
Δουλεμπόριο στις φυλακές
Δεν πρόκειται για φθηνή εργασία. Δεν πρόκειται για μαύρη εργασία. Πρόκειται καθαρά για σύγχρονη δουλεία, με την ευχή του… νόμου. Το τελευταίο δι…
Τα ιατρικά λάθη η τρίτη κυριότερη αιτία θανάτου
Τα ιατρικά λάθη είναι η τρίτη κυριότερη αιτία θανάτου στις ΗΠΑ, μετά την καρδιοπάθεια και τον καρκίνο σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, η οποία δημοσιεύ…