Κείμενα - Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ζαν Πιαζέ: «Ο Φρόιντ της σχολικής τάξης»
Ο Ζαν Πιαζέ (1896-1980) αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στον χώρο της Εξελικτικής Ψυχολογίας και της σύγχρονης Παιδαγωγικής. Ο «Φρόιντ της…
Ο θρήνος ενός μαθηματικού
Χτες, σχεδόν τυχαία, ανακάλυψα στο διαδίκτυο ένα από τα πιο δυνατά κείμενα που διάβασα ποτέ για τα σχολικά μαθηματικά. Μεταφράζω την πρώτη από τις 25 σελίδες από το “θρήνο…
ΗΠΑ: Η αποτυχία της σχολικής αξιολόγησης
Της Diane Ravitch* Όταν το 1991 ανέλαβα καθήκοντα υφυπουργού Παιδείας στην κυβέρνηση του Τζορτζ Μπους πατρός, δεν είχα κάποια κατασταλαγμένη άποψη για το ζήτημα της «ελεύθερης…
Η υπερβολική δόση εκπαίδευσης δεν είναι καλή για τους Έλληνες μαθητές
Ο παρακάτω διάλογος διαδραματίζεται μεταξύ δύο καθηγητών (φυσικών).Ο ένας είναι ο Φιλανδός Έρικ Κέκονεν και ο άλλος ο Έλληνας Δημήτρης Αλεξάνδρου. Αφορμή για το διάλογο αυτό…
Το παραμύθι των πλεοναζόντων καθηγητών Πληροφορικής
Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια στοχοποίηση των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής ως πλεονάζοντες (προφανώς στο μυαλό του μέσου Έλληνα βαπτίζονται αργόσχολοι), προκειμένου η…
Περί αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Μπροστά στο αίτημα για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τόσο από την κυβέρνηση αλλά κυρίως από την κοινωνία έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις. Είμαι εκπαιδευτικός αλλά αυτά που θα πω…
Επιστολή Ισπανού δασκάλου
Μετά από περισσότερα από 35 χρόνια υπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση, σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα. Συνταξιοδοτούμαι. Δεν είχα σκοπό να το κάνω, αλλά με αναγκάζουν οι…
Πόσοι είναι οι εκπαιδευτικοί ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και ανά κατηγορία
Όπως προκύπτει από απάντηση του υπουργείου Παιδείας, ο αριθμός των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας εκπαίδευσης, που εντάσσονται στο Ενιαίο Μισθολόγιο έως το τέλος του γ' τριμήνου 2012…
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Πρώτο παράδειγμα: «Οικονομικοί Πόροι. - Κατανομή εσόδων ανά κατηγορία πηγών και προβλεπόμενης δαπάνης (ποσοστά % επί του συνόλου των εσόδων) - Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι…
Στόχος του Υπ.Παιδείας η μειώση στο 20% τον αριθμό των μονίμων
Μια από τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης του Υπουργείου Παιδείας «συγχωνεύσεις σχολείων» είναι η δραστική μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών και των προσλήψεων…